Alena Thimová

Fráze, klišé, pathos? Tak pro mě ne.

. .

23.12.2012 v 9:27 | Karma: 7,83 | Přečteno: 888x | Diskuse| Ostatní

Alena Thimová

Nedělní odpoledne v Praze

. .

26.6.2012 v 12:53 | Karma: 7,32 | Přečteno: 696x | Diskuse| Poezie a próza

Alena Thimová

Valentýn, nebo první Máj? A není ono to úplně jedno?

Láska...Amor - Erós Syn boha války Area a bohyně lásky Afrodíty. vládne nad vším a všude; vznáší se na zlatých křídlech, vybírá si své oběti, a koho zasáhne střelou, ten podlehne lásce, nechť mu přinese radost či starost nebo snad obojí. Ani bůh lásky se však nevyhne trápení s první láskou. Psýché byla pouhou smrtelnicí a to mělo za následek mnoho útrap a komplikací. Ale jak už to bývá, láska zvítězila a Psýché byla nakonec přijata a přizvána na Olymp a stala se Erótovou právoplatnou manželkou Romeo a Julie... Petr a Lucie... Othello a Desdemona... Radúz a Mahulena... Hamlet a Ofélie... Oněgin a Taťána.....................a tisíce a miliony "bezejmenných" dvojic......

14.2.2012 v 13:45 | Karma: 13,45 | Přečteno: 804x | Diskuse| Ostatní

Alena Thimová

Twilight saga - krvavý fenomén, ale i možné reálné nebezpečí...

chtěla bych se stát upírem jestli je tady nějakej upír tak at mi napíše prosím Ze všeho nejvíc bych se chtěl stát upírem. Lidský život mi zatím nepřinesl nic dobrého a já cítím, že stát se upírem je to nejlepší východisko, které by mi alespoň trochu ulevilo od všech těch zmatků, které v životě mám(věřím, že nejsem sám, kdo má trable). Nevíte někdo o nějakém způsobu, který by byl nejvhodnější? Budu rád za veškeré rady. :) .. Popřípadě mě kontaktujte na mail: /xxxx/@mail.com /z diskuzního fóra na webu/

8.2.2012 v 10:05 | Karma: 17,97 | Přečteno: 1370x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Taky vás zklamal Kašpárek?

"Má za úkol udržovat kontakt s divákem. Často vstupuje do děje a reaguje na bezprostřední chování publika. Důležitou úlohu hraje při výkladu děje a objasňování souvislostí. Kašpárek se stal symbolem veselého a chytrého hrdiny, který si dovede poradit v každé situaci"......

11.12.2011 v 11:42 | Karma: 11,71 | Přečteno: 962x | Diskuse| Poezie a próza

Alena Thimová

Věčná je naděje

Asi všichni podléháme něčemu, čemu bychom rádi věřili. Teď s podzimem je to nějak horší. .

27.11.2011 v 14:25 | Karma: 8,44 | Přečteno: 670x | Diskuse| Ostatní

Alena Thimová

Matka letošního prvního dítětě...

...začíná článek. A dále následuje: Město Ústí nad Labem bylo nuceno poopravit tradici, v jejímž rámci předává šek na 20 tisíc korun prvnímu narozenému dítěti ve městě po Novém roce. Letos předalo částku rodičům až druhorozeného Ústečana v roce 2011, jelikož u prvního dítěte matka už před porodem určila, že půjde k adopci, a nebylo tak komu částku předat.

6.1.2011 v 12:15 | Karma: 20,11 | Přečteno: 1624x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

"Báječně strávené Vánoce a Nový rok v exotickém Ráji snů."

Můj článek není dokonalý ani profesionální, ale to není jeho účelem. Jeho účelem je zamyšlení. Záměrně nepíšu malé. Domnívám se dokonce, že zamyšlení nad obsahem tohoto článku by mělo jít až někam do hloubi lidské duše, až někam k jejímu dnu. Protože k nahlédnutí až na samé dno, musí se člověk pořádně ohnout a učinit hlubokou poklonu:) Jsou věci v životě lidském, které se nedají nazvat, ani ničím obsáhnout. Prostě jsou. A lidé, kterým v té souvislosti nelze, než s hlubokou pokorou vyslovit obdiv, se prostě pro toto narodili. Jak jinak si to lze vysvětlit.

30.12.2010 v 10:25 | Karma: 11,95 | Přečteno: 1184x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Za všechno se musí platit.

Adélka nemá tatínka. Teda vlastně má, ale nebydlí s nimi. Vlastně to, kde bydlí, nikdo ani pořádně neví. Kdo má pořád shánět po policajtech ty adresy, ze kterých jednou za půl roku dorazí Adélčině mamince dvoustovka... Kde jsou ty časy, kdy ještě fungovali jako rodina! Dnes už je Adélka větší a tatínka přímo nesnáší.

4.12.2010 v 16:40 | Karma: 17,09 | Přečteno: 1539x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

"Neberte Čechům jejich Švejka"...

...by se skoro dalo nazvat hnutí, které by se mohlo klidně vytvořit z jeho příznivců, soudě už jen podle počtu příspěvků na blozích věnovaných tématice tohoto "národního hrdiny" /které mimochodem na některých z nich ještě stále narůstají/. Proč hrdiny a proč v uvozovkách, si již doplní laskavý čtenář sám...řečeno slovy Jaroslava Haška.

13.11.2010 v 17:40 | Karma: 17,32 | Přečteno: 1544x | Diskuse| Kultura

Alena Thimová

Ne, takhle já Švejka nevidím, paní P.!...

Přiznám se, že co jsem "nepobrala" v dětských letech, kdy se mi poprvé dostávaly do rukou právě knihy pro dospělé, tedy ty uznávané, považované za klenoty národa /a ony to klenoty nepochybně jsou/, už se mi těžko v dospělosti dohánělo; nějak se mi nechtělo během života vracet se k těm "odloženým", ke kterým, pominu-li Malého prince, kterého jsem odmítala chápat, protože mi připadal "moc dětskej" a jehož hloubku jsem pochopila teprve v dospělosti, patřil i právě Švejk.

10.11.2010 v 12:36 | Karma: 29,73 | Přečteno: 2723x | Diskuse| Kultura

Alena Thimová

Už to vím...! (jak to bylo)

Na počátku bylo slovo. Myšlenka. Ta, která mě napadla při pohledu na strop, nesoucí stopy kamufláže, to jak ho olízl plamen, když tu mí potomci hospodařili beze mne.

28.10.2010 v 14:00 | Karma: 11,45 | Přečteno: 1104x | Diskuse| Poezie a próza

Alena Thimová

Je mi líto...

Jistě se vám to už taky stalo a neříkejte že ne. Jdete si po ulici a náhle jste zastaveni příjemnou milou slečnou /někdy i mladíkem - "na starší unavené paní tihleti mladíci ohromně platí, člověk si připomene doby, kdy na něj byli takoví mladíci milí úplně běžně a ještě, co by oni sami tenkrát za to dali - ale to už je tak dávno...!"/ a s úsměvem vás požádají jen o pár minutek vašeho drahoceného času k zodpovězení několika nenáročných otázeček "no vidíte a ani to tak netrvalo, viďte, že ne", úsměv sem , úsměv tam, máte to ale hezkou blůzičku a hezké děťátko, jo, to že je vnouček, tak to bych vám ale neřekla, úsměv. A ještě váš telefon, paní. Anebo adresu... Úsměv.

7.10.2010 v 13:58 | Karma: 15,76 | Přečteno: 1386x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Neraď, není ti šedesát!

V sobotu ráno jsem se vzbudila pěkně otrávená. Článek, který jsem měla v hlavě nachystaný k 1.říjnu, jsem prošvihla, zazdila...prostě jsem se k němu nedostala pro spoustu jiných činností a večer už jsem na něj zapomněla. A pak mi to došlo. Zapomínáme a pro spoustu jiných činností prošviháváme, "zazdíváme" i jejich čas.

4.10.2010 v 17:50 | Karma: 16,57 | Přečteno: 1351x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Proč jsem nikdy nebojovala aneb Jak jsem potkala divoženku

,,Co patří k sobě, dostane se", říkávají babičky či moudré víly v pohádkách... ,,Jen se tomu musí trochu napomoci", doplňují s úsměvem "moudré ženy" dnešních dnů, které "už něco zažily" a o životě něco vědí.

2.10.2010 v 9:55 | Karma: 14,10 | Přečteno: 964x | Diskuse| Poezie a próza

Alena Thimová

Tohle si nemůžu nechat pro sebe...!

Autentický rozhovor důchodkyň v kyvadlové dopravě k hypermarketu Globus - zprostředkovaně. Pravda, tenhle příběh už je starý, od letošních Velikonoc, nicméně svým obsahem stále ještě aktuální, tudíž stojí za pozornost...

24.9.2010 v 19:00 | Karma: 28,27 | Přečteno: 2452x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Od nápadu k průs*švihu je to vždy jen kousek...

Ruku na srdce, kdo z vás, kteří jste četli před pár dny v bulvárním tisku o čivávce, vznášející se nad městem, jste se v první chvíli nezasmál?

24.9.2010 v 5:35 | Karma: 13,85 | Přečteno: 1037x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Umění přijímat aneb: Je Duše dar?

Mít svého psychiatra, patří dnes už k "dobrému stylu". Když budu mít Problém, půjdu si o něm klidně poplkat třeba i s psychiatrem. Jenomže o tom, co vás opravdu tíží, se těžko mluví i s ním. Nebo spíš právě s ním. Psychiatry nevyhledávám. Vím, co dokáží nadělat medikamenty v těle s psychikou. Měla jsem před lety čest setkat se s tímhle a nikomu to nepřeji. Přestože se netýkal mě osobně, dotýkal se mě ten problém mnohem víc... Děkuji, nechci. Léčit duši musí být strašně složité. Prášek tě podrží, pro chvíli, kdy už nevíš, kam bys skočil..., ale východisko to není...

17.9.2010 v 8:40 | Karma: 16,61 | Přečteno: 824x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Bordel v bytě, šťastné dítě...

Občas závidím těm, jejichž byt je krásně naklizený, jako z výlohy. A hlavně těm, kterým to vydrží. Při vstupu do takového bytu se zastavíš ve dveřích a jen lapneš po dechu... A přistihneš se, jak v myšlenkách sbíráš pomyslná smítka a snažíš se zamést nenápadně špičkou boty, hlavně hodně rychle - někam drobek z koberce, to jak Andy projde po pokoji s bábovkou v ruce...pořád dokola sklízíš všelijaké kelímky, zrcátka, náušnice, papírky, válející se učebnice, knížky... Knížky na záchodě, v kuchyni, v koupelně, v posteli...

14.9.2010 v 12:28 | Karma: 24,52 | Přečteno: 2429x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Děti na zakázku

Polsko - fiktivní obchod někde v centru města. Pondělí, 2.květen 2011 Je brzy po ránu, den se probouzí do ještě neurčité atmosféry, obchody se otevírají. Frontou čekajících lidí se jen stěží prodere majitel obchodu s nápisem:" ŠŤASTNÝ ŽIVOT " a vedoucí v jedné osobě.

6.9.2010 v 13:55 | Karma: 12,49 | Přečteno: 1488x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Romeové? Ti jsou na draka!

Dorazili jsme, pravda, poněkud později. Jenomže, ouha! Chatu, pro nás lehce prominentní, jenžto malinko větší a prostornější, než ostatní, ještě předchozí nájemníci neopustili a soudě podle panujícího poklidu, to ani nevypadalo, že by s jejím vyklizením spěchali. Klídek a pohoda... Posílena hrozící vidinou blížícího se deště a kdoví, ne-li i bouřky, vydala jsem se dobýt svých práv nastupujícího přechodného obyvatele a hlavně i "majitele" v tu chvíli obzvlášť žádoucí střechy nad hlavou!

3.9.2010 v 18:25 | Karma: 16,10 | Přečteno: 1481x | Diskuse| Společnost

Alena Thimová

Je libo plyšáčka?

To jsou mi věci! Thajka se snažila v kufru s plyšovými hračkami propašovat do letadla uspané mládě tygříka!

27.8.2010 v 17:32 | Karma: 13,30 | Přečteno: 1124x | Diskuse| Ostatní

Alena Thimová

Chtěli jsme mít také hrdiny. Ale jen ty své!

Málo ví, málo smí, je jí sedmnáct Půvabných, bláhových krásných sedmnáct

24.8.2010 v 17:45 | Karma: 18,57 | Přečteno: 1176x | Diskuse| Ostatní